På destinationen
Ok

Send a Email is Successfull

Warning

Send a Email is Error

Vores nyhedsbrev
Vores nyhedsbrev
Tilmeld dig her:
Vi ringer til dig
Fornavn Efternavn
Telefonnr.
E-Mail
Ring mellem:
Ring
7334 3388
På rejsemålet
 

FEJL OG MANGLER: Ødelæg ikke dit eget eller dine medrejsendes gode humør, hvis du mener, at der er en mangel ved rejsen. Kontakt i stedet vores salgskonsulenter. De forsøger gerne at løse problemet på stedet, så alle er tilfredse. Se i øvrigt ”Almindelige betingelser for pakkerejser” for klagevejledning. Vær opmærksom på, at din ret til at klage efter hjemkomsten bortfalder, hvis du ikke har kontaktet salgskonsulenterne mens du er på destinationen.

 

STØJ: På de fleste feriemål må du regne med støj fra gader, omliggende hoteller og barer, hotellets faciliteter og lign., selv om dette ikke er specifikt anført i hotelbeskrivelsen. Det må forventes, at centralt beliggende hoteller kan være belastet med hensyn til støj fra trafik, restauranter, barer osv.

På de fleste destinationer bygges der meget, hvilket betyder en del støj, støv etc., ligesom de lokale myndigheder kun meget sjældent informerer om vejarbejde og lign. Vi har ikke mulighed for at begrænse sådanne støjgener og kan ikke drages til ansvar for dette. Større byggeri vil oftest finde sted I lavsæsonen.

 

DYR OG INSEKTER: Uanset hotelkategori kan der forekomme insekter såsom myrer, myg og kakerlakker på værelset. Giv besked til guiden eller receptionen, som sørger for sprøjtning. Du kan beskytte dig mod myg ved hjælp af myggespray. Løsgående hunde kan gø en del, uden at vi har mulighed for at begrænse det. Der kan endvidere være katte på hotelområdet, som vi henstiller til, at man IKKE fodrer. Dolphin Travel kan ikke drages til ansvar eller yde erstatning for gener i forbindelse hermed.

 

SYGDOM OG TYVERI: Er uheldet ude i løbet af ferien - hvad enten det gælder sygdom, tilskadekomst eller tyveri - bør du kontakte hotellet omgående. De vil være behjælpelige med alt det praktiske i forbindelse med lægebesøg, optagelse af politirapport og lign. Husk, at du altid får brug for skriftlig dokumentation, hvis du skal søge om kompensation eller erstatning efter hjemkomsten. Vi påtager os ikke at fremskaffe denne dokumentation efter din hjemrejse. Du er selv ansvarlig for medbragte værdigenstande og penge samt opbevaring af disse under ferien. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med værdigenstande, der bortkommer fra hotellets sikkerhedsbokse el. lign.

 

INDKØB: Vi påtager os ikke at forfølge sager, hvor du evt. føler dig dårligt behandlet af forretninger eller handlende. Vi påtager os heller ikke at foretage eller formidle reparationer på varer købt i anbefalede butikker - uanset eventuelle oplysninger fra guiden eller sælgeren.

Butikker anbefales ud fra gode erfaringer med disse. Såfremt du ønsker at købe varer i udlandet til senere hjemsendelse, tilråder vi, at du sikrer dig korrekte oplysninger om reglerne for indførsel i Danmark - herunder også behovet for særlige certifikater og gældende danske toldregler. Vi påtager os intet ansvar i forbindelse med indførelse af varer til Danmark.

 

KOPIVARER: På mange destinationer, især på markeder og basarer, kan du købe kopier af en række kendte mærker, f.eks. tøj, sko, tasker, briller, etc. Varerne er som regel meget billige og kvaliteten er derefter. Du bør være opmærksom på, at du ikke forveksler ægte mærkevarer med kopier.


HISTORISKE FUND: Det er strengt forbudt at udføre historiske og arkæologiske effekter, herunder også sten, fra Tyrkiet, medmindre man har dokumenteret tilladelse til dette. Overtrædelse kan medføre bøde- og fængselsstraf. Dolphin Travel kan ikke drages til ansvar herfor.

 

BILLEDER I KATALOG/HJEMMESIDE: Nogle billeder på hjemmesiden er taget med vidvinkel. Dette medfører, at f.eks. værelser og swimmingpools ser større ud, end de faktisk er. Billeder af værelser er eksempler på disse, og der kan være stor variation i indretning, udseende, møblement osv.


HOTELREGLER:

De fleste hoteller og lejlighedskomplekser har særegne regler for dit ophold. På de fleste hoteller er det ikke tilladt at tage drikke- og madvarer, der ikke er købt på dit hotel, med på værelset eller hotellets område, og der ses på nogle af vore hoteller meget strengt på denne regel, og vil konfiskere evt. varer, dr medbringes på hotellet. Det er heller ikke tilladt at have gæster på værelset/i ferielejligheden under opholdet, med mindre gæsten er anført på din billet, og der er betalt dagspris for opholdet inden afrejse.
Det må påregnes, at hoteller/lejlighedskomplekser vil forlange betaling for leje af babyseng, klimaanlæg/aircondition, sikkerhedsbokse, aktiviteter og evt. skader på hotellet og dets faciliteter. Betalingen skal ske direkte til hotellet/lejlighedskomplekset på forlangende og inden afrejse. Nogle hoteller har installeret minibar i værelserne. Disse må ikke benyttes til medbragte drikke- og madvarer.
Nogle hoteller opkræver depositum (kontant eller registrering af kreditkortoplysninger) ved check-in for brug af minibar, restaurant, pool- og strandhåndklæder osv. Dette depositum modregnes evt. forbrug ved check-ud.

OPREDNING: På værelser med tre senge kan det forekomme, at den tredje seng er sat ind på et almindeligt dobbeltværelse, specielt til dit ophold. Der kan derfor være trangt på værelset, og sengen er ofte ikke af samme type/standard som de øvrige senge. Det er generelt ikke tilladt at indlogere mere end tre personer på ét hotelværelse.


RENGØRING: Rengøring kan ske såvel formiddag som eftermiddag. Der gøres typisk rent 3 gange ugentligt: Gulvet bliver fejet, badeværelset gøres let rent, skraldespanden tømmes og sengene bliver redt. Sengetøj og håndklæder skiftes som regel 1-2 gange ugentligt, uanset hotelstandard.

 

INTERNET: Trådløst internet er tilgængeligt på de fleste hoteller (se hotelbeskrivelsen). Vær dog opmærksom på, at forbindelsen ofte er meget ustabil og generelt langsom, specielt i perioder, hvor mange benytter internettet samtidig. Det er sjældent muligt at streame film og lign.

 

HJEMREJSEDAG: Ifølge internationale hotelregler skal værelset forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen med mindre andet er aftalt. Desværre er det ofte svært at få lov til at blive på værelset ud over dette tidspunkt af hensyn til de gæster, der skal overtage det. Du kan evt. selv lave en aftale med hotellet mod et gebyr, der afregnes med hotellet på stedet. Evt. pension gælder kun indtil kl. 12.

MailingTitle

MailingContent

MailingName
MailingSurName
PostCode
DateOfBirth
Mail
Ok

Send a Email is Successfull

Warning

Send a Email is Error